|
Sv: Ketose
Først maten din...
Du spiser nok en del skjulte karber, og mer karber en kroppen din tåler for å gå ned. Har merket med rødt det som IKKE er bra. Og med turkis det som er tvilsomt/greitt nok, men som man ikke bør ha for mye av. Og jeg hadde iallefall ikke tatt av med dette. I den første uka forsvinner det masse vann når glykogenlagrene tømmes, det er ikke fett du mister da. Så selv om du har spist det samme som første uka og gikk ned da betyr det ikke at det funker. Noe som tydelig går frem - siden du jo IKKE har tatt av etter de første ukene....
Opprinnelig lagt inn av kstal, her.
Fks i går, teller ikke mengde eller gram anna en carbs så det er umulig for meg å si hvor mye det er av alt... spiser til jeg er mett.
Frokost: Rester fra dagen før... et kokt egg, kyllingvinger og en karbonade. Skylt ned med o.3 appelsinjuice med fruktkjøtt.
Lunjs: karbonade, bacon nøtter og en burger med ost på, (burgern er 100% reint storfekjøtt)
mellomåltid proteinshake m ca 15g carbs i.
Middag: supergryta mi: reinskav, bacon, mårpølse, sæterrømme, noen skiver brunost og hvitost-stekt i en solid dose sundt margarin. -mye krydder, chilli, hviløk, pepper-lite salt. mais,løk, sopp og litt salat ved siden av. Spiser til jeg er god og mett.
Kvelds blei rester av middagen med mere mårpølse.Vet at det ikke er helt bra, men drikker vel en del pepsimax eller cola zero.. det gjor jeg den første uka også og gikk ned.. Måltidene mine er egentlig ganske lik mye av det jeg skriver der. mye kjøtt og gjerne ost til-norvegia og feta er favorittene. Er forsiktig med mengden av norvegia.
Appelsinjuice er sikkert sunt, men ikke på Atkins/Ketolyse, det er en karbobombe med mellom 8 og 10 karber pr dl.
Proteinshake med 15 karber er altfor mye på Atkins/Ketolyse. Den bør ikke inneholde mer enn max 5 pr porsjon. Kjøp deg et annet pulver !!
Brunost !! Det er 40 karber pr 100 gram. Absolutt IKKE tillatt på Atkins/Ketolyse.
Mais, - vanlig mais har 12,6 karber pr 100 gram.
Bare en liten kommentar. Hvordan kan du vite hvor mye karber du spiser om du ikke vet hvor mye av alt du spiser ? For å vite hvor mye karber må du jo nødvendigvis vite mengde ?
Sitat:
Kan det være nøttene?
ja, det kan absolutt være nøttene. Og hva er Bacon nøtter ? Flere reagerer på nøtter. Siden jeg ikke vet hva bacon nøtter er skal jeg ikke si at det er fyfy, men peanøtter er garantert fyfy. De nøttene som er greie og har lavt karboinnhold er: macadamia nøtter, valnøtter og mandler. Cashews har 17.7 karber pr 100 gram, pistasje har 16.1 karber pr 100 gram og peanøtter har 10,9 karber pr 100 gram. De er absolutt ikke lavkarbo og bør brukes med forsiktighet. Som evt. tilsetning i matretter er det OK. Da spiser man vel ikke 100 gram om gangen alene.
Og andre ting som kan hemme vekttap: kunstig søtstoff som i Cola Zero/Pepsi Max. Aspartame er kjent som en heftig partystopper. Og hva du har tålt før er som sagt ikke nødvendigvis det du tåler nå.
Saltholdig mat binder vann. Spekemat er godt, men spiser du for mye binder kroppen vann. Og det sorte brødet er nok ikke helt karbofritt det heller. Skal jeg tippe ligger du nok godt oppi 40 tallet på karbene pr dag.
Som tidligere nevnt kan folk være i ketose til oppi 40-50 gram karber pr dag, men det betyr ikke at de tar av. Jeg ville absolutt kuttet ned på de åpenbare karbefellene som jeg har merket med rødt.
Har merket av margarin også. Men det har ikke med karber å gjøre. Bare at de flete margariner inneholder transfettsyrer. Meierismør og kaldpressede oljer, evt. kokosolje som Cocosa, er mye sunnere !
Du får ikke den kraftige overhøvliga på sammenligning av Atkins og Ketolyse, for det ER mye likt ! Se under ketolyseforumet, der står det en helt tråd om dette. Se spesielt post nr. 8 i tråden "Forskjell på ketolyse og Atkins".