|
Sv: Ketose
Nja, som sagt så syns jeg det har vært artig å måle bare for å se, og er klar over at det ikke er en grad av "nirvana" man bare er der eller ikke. Og har bestandig utslag, så det er ikke pga rett etter mat.
Vann trur jeg det er nok av, har aldri knalllilla, mere rosa utslag...
Sultekur har ikke forekommet, det blir jeg gal av, takler ikke sult Har vel heller ikke renset skrotten på noe vis før jeg satt i gang.
Nå får jeg vel en saftig overhøvling, men ser egentli ikke helt forskjellen på det Atkins sier og det ketolyseboka sier. Men per i dag skal jeg nu uansett være i i den perioden etter induksjonsfasen hvor jeg tilfører litt karbs via grønnsaker og brukt nøtter. Magen min reagerer voldsomt i induksjonsfasen så var nødd til å tilføre litt karbs for å ikke sitte på ramma hele dagen. Dette sto det vel i ei av bokene at var lurt også... trur det var atkins.
Kommer lett i ketose da jeg trener og har en relativt aktiv jobb. Har derfor også tillatt meg noe karbohydrater mer enn 20g, så lenge jeg har utslag på pinnen, det er ikke snakk om store mengder. Men salater, løk, tomat noe svart brød (snakker 5x5cm)
Men mye mulig at det er de nøttene, digger nøtter i alle varianter så har gaflet i meg disse med jevne mellomrom.Men passet ¨på mengden så jeg ikke skal dette ut av ketose.
Kan garantere at jeg ikke spiser for lite... Det funker bare ikke for meg, føler noe sult/tomhet i skrotten om jeg ikke spiser jevnlig uansett.Men metthetsfølelsen og matsuget som var før er roet kraftig etter omlegging av kosthold.
Fks i går, teller ikke mengde eller gram anna en carbs så det er umulig for meg å si hvor mye det er av alt... spiser til jeg er mett.
Frokost: Rester fra dagen før... et kokt egg, kyllingvinger og en karbonade. Skylt ned med o.3 appelsinjuice med fruktkjøtt.
Lunjs: karbonade, bacon nøtter og en burger med ost på, (burgern er 100% reint storfekjøtt)
mellomåltid proteinshake m ca 15g carbs i.
Middag: supergryta mi: reinskav, bacon, mårpølse, sæterrømme, noen skiver brunost og hvitost-stekt i en solid dose sundt margarin. -mye krydder, chilli, hviløk, pepper-lite salt. mais,løk, sopp og litt salat ved siden av. Spiser til jeg er god og mett.
Kvelds blei rester av middagen med mere mårpølse.
Vann drikkes hele dagen. i går var det utslag hver gang jeg testa (testa faktisk 6 gang for å se om jeg datt ut av noe maten litt gira siden jeg ikke går ned noe særlig...)
Vet at det ikke er helt bra, men drikker vel en del pepsimax eller cola zero.. det gjor jeg den første uka også og gikk ned.. Måltidene mine er egentlig ganske lik mye av det jeg skriver der. mye kjøtt og gjerne ost til-norvegia og feta er favorittene. Er forsiktig med mengden av norvegia.
Men som sagt, trener styrke 2-5 ganger pr uke, og gikk fks 3 skiturer i forrige uke og er i ketose hver gang jeg måler...
Kan det være nøttene?
Har brukt den induksjonsfasen i lengere periode en gang før for 2 år siden, raste ned men var plaget som fy med magen. Spiste ikke noe carbs da, kanskje 5 gr om dagen-denne gangen tok jeg det litt mer seriøst for sist forsvant motivasjonen like fort som kg da kroppen ikke taklet tempoet og blei lei av å være dårlig. Men da spiste jeg ikke nøtter, men faktisk bacongull av alle ting, ganske mye også... hehe. Sukkerfrie bruser den gangen også....
|