|
Sv: Bananer !
Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.
I følge Audrey Eyton (F2) så er det ikke så dumt å spise grønne bananer, og F2 er jo en lavkarbofilosofi... men hun sier ikke at man skal trykke i seg så mange da... bare en pr dag eller noe... husker ikke sånn i farta akkurat, og står litt på farten på tur ut, så jeg gidder ikke gå opp på loftet hvor boka er...
Grønne bananer er vel muligens ikke det samme som umodne vanlige bananer som vi får kjøpt her i landet. Det er en spesiell banantype som brukes mye i karibien, på Cuba og på Jamaica bl.a. Min svigerinne har bodd 5 år på Jamaica og irriterer seg grønn ( ) over at de er så vanskelig å få tak i her hjemme. Slike bananer brukes ofte på samme måte som vi bruker poteter. De har dem på visse grønnsaksmarkeder her og der.... og jeg vet at de tåler varm bedre enn vanlige bananer.
Disse vet jeg ikke karbo innhold eller GI på. Noen som vet mer ?
PS Sender en mail til min svigerinne - men de bor i USA så jeg får nok ikke svar i dag !