|
Sv: Selolje eller krillolje?
Opprinnelig lagt inn av Merete A, her.
Krillolje kan være en utmerket kilde til omega 3-fettsyrer!
Marine Omega fra Pharmanex er et ultrarent omega 3-produkt garantert fri for giftstoffer, forurensensinger og tungmetaller - utvunnet nettopp fra krill, eller Euphasia pacifica, som den heter på latin
Fortsatt er hovedingrediensen "ultraren fiskeolje". Krillolje er bare en av ingrediensene. Akkurat som resten.
Pharmanex er en av de ytterst få produsentene av kosttilskudd som faktisk dokumenter renheten, effekten og sikkerheten til alle sine tilskudd.
Har du tallene? Mattilsynet har testet veldig mange av denne typen produkter for toksiner, så det er jo ikke akkurat enestående. Norsk selolje er jo også benyttet i studier ved Haukeland Universitetssykehus og har derfor dokumentert effekt.
Marine Omegas Neptune Krill Oil har et forhold mellom omega 3 og omega 6 på 15:1. Den har en unik og naturlig kombinasjon av fosfolipider, og inneholder også flavonoider og karotenoider (viktige antioksidanter) som er opptil 550 ganger kraftigere enn E-vitamin. Dagsdosen (fire kapsler) inneholder 600 mg bioaktiv EPA og 400 mg bioaktiv DHA samt 200 mg andre omega 3-fettsyrer.
Ja, det var noen fine ord. Er du registrert selger? Jeg ser at det er et slags pyramideselskap.
Kosttilskuddbransjen er en cowboybransje med fryktelig mange useriøse aktører. Det er langt mellom tungvekterne som framstiller kosttilskudd vi har noen som helst nytte av å spise. Vet noen om en mer vitenskapelig og seriøs produsent enn Pharmanex, vil jeg gjerne vite om det!
Hvordan vet du at de er mer seriøse enn andre? Jeg synes det virker som om de har lagt stor vekt på markedsføringen, så de kan selge produkter til en høyere pris enn resten av markedet. Mer seriøse produsenter? BioCare, Solgar, Solaray, Biosym, Berthelsen, NDS Healthcare, NSA for å nevne noen.