Tråd: Krom
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-07, 18:01   #10
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Vektreduksjonen reduserer insulinresistensen ( Les i Slank med ketolysekuren) slik at det er mindre insulin i blodet etter måltidene. Da blir blodsukkeret ikke så lavt som tidligere og søthungeren ( som er svar på lavt blodsukker) blir ikke så uttalt.

Mosjon øker insulinets effekt i 1-3 dager etter en mosjonsøkt, slik at kroppen ikke trenger å pumpe så mye insulin ut i blodet etter et måltid sammenllignet med hvis man ikke mosjonerer.

Krom virker på insulinresistensen og minsker dermed insulinmengden i blodet.

Vennlig Hilsen
Torkil

Kan legge til at for min egen del er søthungeren borte vekk. Og det ble den etter et par uker egentlig. Jeg smakte en slurk rødbrus for noen dager siden og det smakte ikke særlig godt, men kvalmende søtt.

Etter et år med lavkarbo, og delvis ketose, særlig det første halve året, er jeg overbevist om lavkarboen fortreffelighet.

I jula spise jeg en del speltbrød, og etter et par dager svingte blodsukkeret så mye at jeg fikk tilbake skjelvinger, ubehag etc.

Lykke til mot bedre tider!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat