Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-04, 21:48   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Marianne !!
Her var en post jeg hadde gått glipp av gitt !!
har svart deg under !!

Opprinnelig lagt inn av marianne

har opprettet en konto og skal måle i morgen før frokost. Man skal både måle waist og abdomen. Er waist der midjen er smalest og abdomen rundt navelen?

Waist er der man er tynnest rundt livet, abdomen er der hvor hoftebena stanser (hos meg blir det noen cm under navlen.

Hoftene ville jeg målt der rumpa er bredest - riktig?

Hoftene skal måles der hofte går over i lår. Hos meg er det en naturlig "innsving" der (før mine lekre ridebukser !!)

Arm - rundt biceps, tykkeste område?

Yes, det stemmer.

Forearm = arm mellom albue og håndledd - tykkeste punkt?

Skal måles akkurat midt imellellom håndledd og albueledd

Låret - skal det også måles rundt det tykkeste område - det vil si ganske øverst.

Skal måles i "folden", dvs. så høy opp du kan komme på låret. der låret stopper - liksom...

Og så skuldre??? Det skjønte jeg ikke.

Den æ'kke lett. Skal måles omtrent midt imellom topp av skulder og der skulder går over i arm/armhulen.