|
Sv: Perspektiv - Advarsel ! Sterkt bilde
Sitat:
men alt dette vet vi utmerked godt.det er all den jævelskapen bak dette bildet som gjør at det absolutt ikke trenger å ligge her inne...hva med respekt for dette lille livet og hva med dette monsteret som har tatt bildet,ja for i min verden er det ikke NOE som rettferdigjør at en mann har stilt opp kameraet og funnet det beste lyset for å ta dette "perfekte bildet..herregud da..vi er i stand til å skille mellom galt og riktig ,trenger det være så forbanna mye mer avansert ? det enste dette bildet gjør er å få folk som ser det til å sørge og ha det vondt,men vi kan ikke redde dette barnet og alle de andre som dør på samme måte nå og nå og nå og nå..............................så da tar vi vare på oss selv og de vi har kjær...klarer ikke å få ut alt jeg vil si her (kunne ønske vi satt i et rom og diskuterte nå )
Så vidt jeg vet er det ingen som löftet en finger for å hjelpe de sultrammede för det ble tatt opp i media. Disse monstrene som faktisk viste oss hva som skjer.. Dessverre så har de færreste av oss fantasi til å innse at slikt faktisk hender. Bilden er en grusom vekker for mange ja, men en vi trenger.. Og "mosteret" som tok bildet begikk selvmord kort tid etter. Hva med å innse at det er vi som er monstrene. Det er vi som ikke bryr oss før vi ser det. Det er vi som godtar den skjeve fordelingen av goder i verden.. De sulter fortsatt. Ingenting har skjedd siden den gang. Trøsten er kanskje at fotografene idag ikke blir advart mot å hjelpe ofrene pga sykdom. Hadde bildet blitt tatt idag ville kanskje fotografen ha grepet inn..