|
Sv: Lurer på glykogenlagre.. tror jeg..
Opprinnelig lagt inn av mofe, her.
Men så lurer jeg på.. Hvis man skeier ut en gang, sånn at man kommer ut av ketosen - er det da sånn at da har man allerede driti på draget, så da kan man bare skeie mere ut den dagen?
NEI !! for all del. Om du tenker sånn blir det helt feil ! Det er en utrolig dårlig unnskyldning for å skeie ut !
Opprinnelig lagt inn av Mofsen
Altså, det jeg lurer på.. er det sånn at jo mere karber man spiser over en viss tid, jo lengre tid tar det før lagrene tømmes, og jo lengre tid tar det før man kommer i ketose igjen?
JA, det er riktig
Opprinnelig lagt inn av Mofsen
Sett at jeg f.eks spiser 40 gram med karbohydrater ikveld.. Tar det da kortere tid å komme i ketose igjen, enn om jeg hadde spist 70 gram?
Eller er det bare flisespikkeri fra min side, som er umulig å svare på? 
Ja, det er riktig. Dess mer du spiser, over dess lengre tid, dess lenger tid tar det før du er i ketose igjen.
Ikke flisespikkeri, men noe alle burde tenke over.
Når det gjelder alkohol gjelder det samme prinsippet. Når kroppen brenner alkohol brenner den ikke fett og dess mer du drikker dess lenger ar det å forbrenne alkoholen, få den ut av kroppen og begynne å brenne fett igjen.