Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-07, 16:32   #30
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Perspektiv - Advarsel ! Sterkt bilde

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Først synes jeg bildet var støtende og unødvendig. Men det ligger inn under generell diskusjon. Ordet er fritt. Bildet minner om hvordan den syke menneskehjernen fungerer når man mister kontakt med virkeligheten, og lar penger, makt, ideologier, religion, stolthet osv ta overhånd. Har vi egentlig rett til å bli skånet for slike ting, så lenge ikke hensikten er å underholde?

Javisst har vi rett til å bli skånet for slike ting. Selvsagt har vi rett til å bli skånet for slikt. Det er ikke slik at man må se alle de grusomme tingene som skjer i verden. Grusomme hendelser og tilstander blir ikke mindre grusomme av at flest mulig ser det. Verden blir ikke et bedre sted av at folk går rundt og har det vondt og er lei seg for hvor fæl verden er.

Klart opplysningsarbeid fører til at flere kansje bidrar til nødhjelp, men slike bilder som dette fører stort sett bare til negative følelser og ikke til nødhjelp, nettopp fordi det ikke er knyttet til noen konkret katastrofe som pågår i øyeblikket.
(Men jeg vil jo gjerne oppfordre i denne tråden til å bruke de negative følelsene konstruktivt og bidra til feks. redd barna, leger uten grenser eller andre hjelpeorganisasjoner.)

Jeg synes slike tråder krever en advarsel i overskriften, slik at de som ikke ønsker det kan la være å gå inn i tråden. Men den ligger på generell diskusjon, og den bryter ingen regler.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat