Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-07, 00:54   #20
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Perspektiv - Advarsel ! Sterkt bilde

Jo Don, jeg skjønner hva du sier. Og jeg la til et "ikke" på slutten av teksten din. Men hvorfor er vi feite? Vi lever i et samfunn der tilgangen på mat er uendelig. Og vi fråtser. Nå mener jeg ikke å henge ut folk som har diagnoser etc., men like fullt er dette bildet en direkte link til å tenke over problematikken med mat, sukker og overflod, kontra sult, krig og det som verre er. Jeg synes bildet ga meg en vekker også når det gjelder hvordan vi tenker på mat.

For meg var bildet en vekker.
En sterk vekker, men betimelig, særlig på ei side der overflod har gjort så mye galt.

Jeg kan ikke sitte her og få dårlig samvittighet fordi jeg er feit, men jeg kan engasjere meg slik at noen ikke trenger å sulte. Og den vekkeren trenger jeg egentlig hver dag.

Slike bilder skaper debatt. De er kontroversielle og de er reelle. Dessverre.

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat