|
Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?
dette var interessant lesning
der jeg vokste opp drakk vi vann fra femunden. og vannet er fantastisk! virkelig! vann smaker i prinsipp ikke så mye, men det er som om det har en ekstra frisk bismak av et slag. jeg tror jeg dobler vanninntaket mitt når jeg er på besøk hos folka mine!
men! da jeg flyttet til oslo for ca sju år siden bodde jeg først et par år på vestsiden (skillebekk og vika) og der smakte seriøst springvannet drit, unnskyld min fransk, men jeg måtte begynne å koke det, eller kjøpe vann på flaske. vet ikke om det ble noe bedre av å kokinga, det var bare en idé som satt igjen etter offentlige oppfordringer om å koke vannet da det kom kloakk i drikkevannet da jeg bodde i trondheim, og de typer alternativer som nevnes her var da ukjente for meg.
men da jeg flyttet til østkanten var det som natt og dag. vannet smakte mye bedre, man følte seg renere etter at man dusjet etc.. jeg har virkelig ikke peil på hvor vi får vannet vårt fra her i oslo (har tankt på akerselva på østkanten?!?) er det noen som har en forklaring på dette? finnes det faktisk et privilegium vi her på østkanten har over vestkanten, hehemmmm ?

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|