Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-07, 22:31   #10
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff?

Men det jeg ofte lurer på er hva som er utgangspunktet for produksjonen. De aller fleste tar utgangspunkt i myse, som er et biprodukt av osteproduksjon. Da hjelper det ikke hvor skånsomt det er behandlet i ettertid. Om det er tilsatt andre guffne saker er en annen ting. Det tviler jeg på at det er så mange som gjør, i alle fall utenom USA.

Fordelen med ImmunoPro er at det er laget ut ifra fersk melk fra gressende kuer. De garanterer også det høyeste innholdet av immunglobuliner og lactoferrin. I tillegg smaker det godt, helt plain.

Det er også mye melkeprotein i ProZyme, men da i størst grad kasein som har litt andre egenskaper enn myse. Spørsmålet er hvor denne melka kommer fra. Er det fersk upasteurisert melk? Det blir uansett spennende å se om de kommer med noe nytt uten kunstige tilsetningsstoffer. Det kan bli verdt å ta en titt på. Jeg slutta med det i sin tid, fordi jeg ble kvalm av smaken og konsistensen.