Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-07, 12:34   #9
Solan
Medlem

Solan sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 59
Solan er ny på veien

Sv: Cocosa kokosolje - Extra Virgin eller vanlig?

// Advarsel: Skeptiker-modus //

http://www.tropicaltraditions.com/wh...oconut_oil.htm leser jeg:

Some retailers and manufacturers of Virgin Coconut Oils, referring to one of the processes mentioned above, call their coconut oil "Extra Virgin Coconut Oil." But there are no other processes used to make coconut oil other than the ones mentioned above, so this classification is simply arbitrary. There is no official classification or difference between "virgin" and "extra virgin" as there is in the olive oil industry, since the two oils are completely different in fatty acid composition, harvesting procedures, and terminology.

Merk at Cocosa kaller sin dyreste olje Extra Virgin.

Some are claiming that there are "raw" Virgin Coconut oils that never see heat at temperatures above a certain temperature (usually slightly over 100 degrees F.) and therefore contain beneficial enzymes. However, unless one is purchasing a coconut oil that has been transported from the tropics in refrigerated containers, and is delivered to you in refrigerated delivery trucks, this is just simply not possible.

I en artikkel om Bruce Fife står det om Cocosas "Extra Virgin" at

Det brukes ingen varme eller kjemiske stoffer – hverken før, under eller etter pressing. Dette gir en olje med en naturlig holdbarhet, og en nydelig smak og duft av fersk kokos.

Men blir Cocosa "Extra Virgin" levert i nedkjølte containere? (Merk også at Bruce Fife fra artikkelen ikke har omtalt Cocosa, så selv om han snakker varmt om godt utvunnede kokosoljer, betyr ikke det at han går god for at Cocosa er utvunnet på en god måte.)

Så ... litt undersøkelse på nettet, og jeg begynner å tvile litt på Cocosa, spesielt siden de er så sparsomme med å fortelle oss hvordan oljene blir utvunnet. Om "den billige" Cocosa-varianten får vi bare vite at de ikke har brukt kjemikalier, men hva de ikke har gjort forteller oss likevel ikke hva de har gjort.

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat