|
Sv: Tvangsforing av anorektikere
Nå har ikke jeg lest alle innleggene her, og jeg er vell nokså ny så børr vell trå forsiktig, men:
Opprinnelig lagt inn av Lise, her.
Jeg likte spesielt godt dette sitatet: Men når lov om psykisk helsevern endres fra nyttår, vil behandlingsapparatet kunne definere ernæring som medisin.
Det MÅ jo bare gi flere positive ringvirkninger ikke sant?
Tvangsforing av anorektikere vill i 99% av tilfellene gjøre vondt verre, det er det ultimate lavmål å bli tvangsforet når en gjør allt en kan for å ikke spise..
De tvangsfôrer allerede når en er kommet så langt ned i vekt att det står om liv, og for de fleste er det mer enn nokk. En anorektiker lar ikke være å spise for att han/hun vil dø, men fordi det er maten som gjør en "feit".
De burde heller satse på gratis psykologer etter att en er blitt 18, og å følge opp personen i minst 6 mndr etter att han/hun er blitt "friskmeldt". Psykiatrien i de fleste landsdeler har en tendens til å slippe folk avgårde så fort en spiser regelmessig og de ikke merker mere spying, med mindre det går så langt att en faktisk får komme inn i ett ordentlig behandlingssted hvor de har spesialeisert seg på SF, og ikke tar "alle som trenger psykolog"...
Sist redigert av Cleo : 20-12-06 kl 22:00.
|