|
Sv: Vektnedgang og PCOS...
Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.
Er litt fortvilt. Nå har jeg riktignok ikke vært så flink de siste dagene, men siden mai 05 har jeg holdt meg til lavkarbo (Lindberg/F2) og har lagt på meg ca 5 kg på den tiden. Jeg har skeiet ut noen få ganger, men synes allikavell det er urettferdig at jeg ikke går ned.
Jeg vet at det er vanskelig å gå ned når man har PCOS, men hadde håpet jeg skulle greie det uten ketose.
Tenkte å høre med dere andre hvilken filosofi dere følger, og hvordan det fungerer for dere 
Heisann, pcos gjør at forbrenningen er dårligere, men det skal være mulig å gå ned i vekt for det. Min filosofi er lindberg med innslag av ingers rugbrød og rugsprø. Jeg tror at uansett hvilken filosofi man velger så må man ha kontroll på det som går inn. Enten man teller karbohydrater og må finne balansen mellom karbo, fett og protein, som i Atkins m fl eller om det er kaloritelling a la roede. Alt er krevende i starten, men dette vet du sikkert alt om!
Jeg vet ikke hva eller hvor mye du spiser eller om du trener eller hvor ofte/mye du skeier ut, men jeg har hatt problemer med å gå ned i vekt fordi jeg har spist for lite og trent for mye. Det er like uheldig som å spise for mye og trene for lite. Skal ikke være enkelt... . En måte å få kontroll er en elektronisk dagbok der jeg fører inn matinntak og trening. Der får jeg meg enkelte ganger en overraskelse. Både de dagene jeg skeier ut...... huff.... og på den andre siden, de dagene jeg har trent mye og spist altfor lite. Med en slik dagbok får man en pekepinn på hva man eventuelt kan rette på.
Jeg forstår du er fortvilet, men du kommer nok til å få mange tips som kan hjelpe deg på vei!
|