Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-06, 11:44   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Trygdemissbruk

Opprinnelig lagt inn av guro, her.

..... For det er jo bare å ha god diaglog med arbeidsgiver så blir man frisk sies det ... Eventuelt kan man settes til andre oppgaver en periode, for å lette presset ... Det børe spesielt hos lovgiverne være samsvar mellom liv og lære.

Ja, dette er jeg selvsagt helt enig i Guro!
Altfor ofte har jeg hørt historier der spesielt langtidssykemeldte har blitt "pådyttet" såkaldt "lettere" arbeidsoppgaver. Resultatene lar da sjelden vente på seg. De aller fleste klarer heller ikke de oppgavene og blir bare dårligere.
En annen ting er det Jeef-micro skriver. Fordi at hun har en utdannelse får hun ikke penger til omskolering. Fryktelig!
Dessuten blir desverre endel ungdom trygdet fordi de ikke kommer seg igang med noen form for arbeide, de mister motet, blir deprimerte og altfor mange blir rusavhengig,-og havner så på trygd.
Det er mye som burde endres og jeg håper at denne jakten på syke og sykemeldte snart tar en annen retning.
Når en i en årrekke har slitt og passet sin jobb, burde en ikke bli mistenkeliggjordt når en blir syk.
At ting kan og bør legges greit tilrette i samarbeide med den enkelte, (enten det gjelder personer med medfødte eller ervervet handicap)- det er en helt annen sak.

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat