Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-06, 10:57   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

Jeg blir ikke lei av å LAGE mat, men jeg blir lei av MAT. Har mange ganger ikke lyst på noe i det hele tatt... Men innser jo at jeg må spise noe

Det finnes mange lette og raske alternativer for matlagning selv om man ikke spise frossenmat eller ferdigmat. Mange ting er raskere å lage selv enn å tine....
Pølser og hamburgere er greitt innomellom om det ikke er så mye karber i. Kjøper du direkte hos slakter slipper du alle kunstige tilsetningsstoffer (som regel)
Kinamat er også OK, jeg pleier å bestille "beef chop suey" uten ris men med ekstra kjøtt. Siler av sausen - for den er både salt og karborik - og det lille med saus som er igjen (akkurat passe) er det ikke så mye salt/karber i at det gjør noe.

Ellers er Mock Danish pannekaka /(i micro) og smoothie lettvint/raskt å lage.
Avocado med rekesalat, tomat/frisk mzzzarella/basilikum salat er flott som lunch eller mellom måltid. Wasa Fiber pluss med masse pålegg, evt. et par fiberrik eller hjemmebakt (nedfrosset i skiver) nøttebrød. Når du først lager mat,lag store porsjoner og frys ned, - eller spis to dager på rad.

All ferdigmaten og junkfood'en vi spiste før var bl.a. det som gjorde oss feite, var det ikke ? Men lettvint kan også være sunt. Det er hva du gjør det til sjøl.