Opprinnelig lagt inn av Maz
For oss som har utviklet insulinresistens er det kanskje enten eller men til forebygging tror jeg på en mer moderat linje. Kjenner flere barn som ikke får lov å spise sammen med andre, ikke får lov å spise kake i bursdag, middag hos naboen. Barn som alltid skiller seg ut tror jeg kan lide og dette synes jeg er grenser til fanatisme. Vet at ting som er "ulovlig" er veldig forlokkende og jeg ønsker ikke at mitt barn skal forbinde mat med skyld, skam eller ulovligstempel.
Der beskriver du fanatisme! Men jeg tror ikke det er noen her som står for et slikt syn? Og det er ikke snakk om å gjøre ting ulovlig, bare bruke dem makten vi har til å bestemme hva som inntaes hjemme - det er tross alt det som betyr mest! 
Opprinnelig lagt inn av Maz
Mazungen har forresten fått egg for første gang i dag tidlig og det var ikke akkurat godt.
Her måtte overtalelse til... Mammaen som ikke liker mellomkokt eggeplomme måtte virkelig skryte av hvor godt det var før poden i det hele tatt gikk med på å åpne munnen! (Da var han 12mndr)
Skorpia: Bruk rasp, stavmikser og kjøkkenmaskin. Og selvfølgelig ikke la dem se hva du har i...