Snart en fjerdedel på vei!
Ja, den siste veiingen var positiv, eller negativ, alt etter som hvordan man ser på det. En kilo ned denne uka også, så jeg er veldig fornøyd. Ekstra fornøyd er jeg fordi jeg skeiet ut sist helg med masse pølser (pølsefest må du jo vite) og 300g med milka melkesjokolade som en venn tok med fra England. Namm var det.
Totalt er jeg nå 14 kilo lettere, og regner med at jeg bikker 15 om akkurat en uke. Da er jeg 1/4 på vei, for målet mitt er totalt 60 kg.
Det dobbelt av 30 kilo overvekt, som i seg selv er ganske mye.
For å være helt ærlig så vet jeg ikke hvordan jeg endte opp her. De 60 kiloene snek seg innpå meg etter at jeg sluttet med idrett. Det ble godsaker når man gikk innom en deli de luca, kaker, mye god mat, og selvsagt altfor mye brus.
For snart 2 måneder siden så sa jeg derimot at nok er nok, jeg vil ha kontroll over min egen kropp og snu trenden nedover. Det vil ta tid, men det tok jaggu tid å komme opp hit også!
Neste mål må jo nødvendigvis bli 20 kg nedgang, som er 1/3 på vei. Det er jo en liten milepæl det også. 30 kg. Halvveis. 40 kg. 2/3. Da må det jo bare bli nedoverbakke etterhvert. 50 kg. Da kan vi snakke den siste innspurten! Det kommer nok til å bli spurt også, for jeg frykter at jeg må øke den fysiske aktiviteten vesentlig for å få bort de aller siste kiloene.
Vi får se hvordan det går :-)
Foreløpig har jeg planlagt 2 pauser:
- Jul og nyttår
- Påske
Da skal kroppen få tid til å snuse litt på vekta, og jeg skal snuse litt på søtsaker. Kommer sikkert til å stoppe opp eller gå opp en kilo eller to i pausen, men hvis jeg ikke stopper og lukter på blomstene av og til så blir reisen fort kjedelig.
Til alle dere andre (noen er det vel?) som også kjemper med 30+ kg, gi litt lyd fra dere og fortell hvordan det går, eller om dere har klart målet.
Hvor lang tid brukte dere?
Med vennlig hilsen
Saccosekken (med stadig mindre fyll)