Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-06, 20:30   #12
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg
Lightbulb

Sv: Årstidsbunden viktminskning

Dette er virkelig en gammel tråd, men da jeg leste Skaldemanns innlegg kjente meg litt igjen. Jeg tar alltid av meg det meste av mine kilo i vinterhalvåret frem til våren. Om våren går det mye saktere for så ofte å stoppe helt opp om sommeren. Høsten medførere ofte en vektoppgang.

De siste årene har jeg tross denne "rytmen" veid 5-10 kg mindre enn det jeg gjorde på samme tid året før. Jeg vet ikke hva det skyldes. I år har det mye skyldes at jeg grunnet livsomstendigheter og medisiner har ikke helt fulgt mitt mat- og treningsopplegg og lagt på meg noen kilo. Men jeg lurer ikke på om dette er en naturlig "rytme" for kroppen min. Ved at jeg nå "karber" opp og spiser mer øker jeg også forbrenningen naturlig og ofte på nyåret trapper jeg ned på mat og øker på aktivitet og dermed går jeg ned og det raskt og forholdsvis mye. Nyåret er ofte for meg en rolig periode på året og dermed mindre trøstespising (emotional eating) og der har sikkert mye med dette også.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat