|
Sv: Tusentråden 2006
Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.
Vet du hva..jeg vet ikke lenger hvordan man feller av og legger ut osv når man strikker jeg...er helt blank..leste igjennom oppskriften, og kom fram til at det bare kommer til å bli knot her i gården...Men kan jeg ikke bare strikke et rektangel da, og sy det sammen med det garnet jeg strikker med..For så å strikke henkene for seg , og montere på?...Og beroende på hva slags henker jeg skal ha, kan jeg jo se om jeg vil tove disse også, eller finne på noe annet?...Men hvor stor må jeg lage denne vesken før den toves?..hvor mange ganger større sin "ferdige" størrelse liksom?
Det kan du helt sikkert gjøre. Lurer på om det kan være lurt å strikke glattstrikk, for da blir det finere når du tover. Det vil si at du må strikke annenhver omgang vrang. (Når du strikker rundt, så er det rettstrikk hele tiden.)
Men, det er ikke så vanskelig å øke:
Ta opp en løkke midt mellom to masker, og sett den på venstre strikkepinne, så strikker du den ved å strikke den fra baksiden.
Når du skal felle av midt i et strikk, så strikker du to masker sammen. Og når du skal felle av til slutt så strikker du to masker, og så hekter du den første masken du strikker tilbake igjen og slipper den ned. Så strikker du en ny maske, og hekter av maske nr. 2. Slik fortsetter du hele vegen rundt. 
Også kan du sikkert gå på biblioteket å låne en strikkebok. 
|