|
Jobblunsj og sånt
Jeg er ferdig med fase 1 og egentlig i min andre uke av fase 2. Jeg blander fase 2 med Lindberg/Atkins/Sonekosthold, jeg. For denne fasen har jeg egentlig tenkt at skal vare lenge. Mer sånn resten av livet, og da er det greit å spise generell lavkarbo. Jeg gikk ned 3 kg og 3 cm i livet i løpet av fase 1, men etter det har jeg ikke gått ned mer, så kanskje det er lurere å følge fase 2 en stund. Har begynt å jobbe og stresser endel med det og barnevakter osv., og det er vanskelig å lage mat om dagen. Blir bare rask og kald mat. Dumt...
På jobben, når jeg jobber 6 timer, har jeg hatt med 2 Yo'plait + ett eple + mandler. Det blir noe mellom et hovedmåltid og et mellommåltid. Da spiser jeg før jeg drar på jobb og med en gang jeg kommer hjem. Jeg har også laget en salat av:
ost, kalkunskinkeboks, stangselleri, valnøtter, purre, ruccula, salat, slangeagurk og tomat. Har bare hatt majones som dressing. Veldig godt og det tar ikke så mye mer enn fem minutter og lage det. Sjekk ut om ingrediensene er lov på fase 1.
Du får kjøpt mange pakker med ferdig grillede kyllinglår og salatkylling i butikken. Dette kan du ha oppi en bolle med soltørkede tomater, pesto og et utvalg grønnsaker og salat.
Skinkeboksen er jo også ganske genial fordi det går så raskt å lage noe av den.
Jeg har laget forskjellige salater av tunfisk også - hvis du liker det?
Tunfisk, egg, tomat (maks. 1 pr.måltid i fase 1), vårløk, stangselleri, slangeagurk. Du kan helle over litt rømme og strø over karri.
Det som også er enkelt å ta med på jobben er en salat av egg, reker, majones med grønnsaker du liker. Litt sitron må du vel ha oppi.
Prøv å tenke ut hva du spiser til vanlig og tilpass det:
F.eks. brødskive med ost og skinke kan gjøres om til ostebiter, skinkebiter med grønnsaker eller annet tilbehør til.
Du kan lage en smoothie av 3 egg og 100 g bringebær eller blåbær og ta oppi litt lettyoghurt og søtstoff og ta med på flaske/termos.
Du kan i hvert fall tenke at det er faktisk bare for to uker, og to uker gåt utrolig fort. Det hjelper...
Ha en fin matdag!
marianne