Tråd: hmmm....
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-06, 00:37   #29
minime
Gjest

Sv: hmmm....

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Oisann, da har du litt av en vei å gå ja.

Det kan ta litt tid å finne akkurat hva som passer oss, for vi har ulike behov, så det må visst endel prøving og feiling til for endel. Kjempefint at du merker resultater, og jeg er egentlig veldig enig med deg i at det er viktig å være streng når du veier såpass og har en truende diabetes hengende over hodet. Da trenger hormonsystemet stabilitet og hvile fra all insulinproduskjonen.

Kan jeg spørre hva du trener? Hvis det er noe veldig tungt (som feks aerobick), så kan det jo kansje være en fordel å ligge så lavt som kroppen din tåler med karber over noen uker, kansje (helst) måneder, og drive med litt roligere/mindre belastende trening. Svømming, gå raske turer istedet for å jogge, Yoga, Pilates ... Sånn for å sette hormonstabiliseringen først og gjøre mindre belanstende trening til vekten er kommet litt ned og hormonene begynt å stabilisere seg.

Jeg trente som regel aerobic og pump/step ... men det kuttet jeg egentlig ut for ett par mnd siden... så jeg trener styrke i mitt tempo og ror litt.... av og til tar jeg stram opp timer ( det er nesten samme som styrke trening)det er jo kjekt å merke at en klarer mer og mer etter som vekten går ned... er nede på 75 nå så jeg gir meg ikke før jeg er 10-15 kg ned....
Snakket med en treningsveileder på treningssenteret.. og han anbefalte faktisk at jeg skulle kjøre meg selv hardt... men samtidig spise mer karboer... han mente at jeg skulle ha brød og poteter hver dag... noe jeg proteserer på.... Har ikke tenkt å bli noe "fitness" dame jeg går turer på halv time ca nesten hver kveld- det gjør jeg pga søvnen min egentlig

Svar med sitat