Tråd: hmmm....
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-06, 12:38   #27
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: hmmm....

Opprinnelig lagt inn av minime, her.

Hei forstår egentlig at kanskje det jeg skrev virker litt sykt... Men du skjønner at jeg har vært helt oppe i 120 kg... og jeg fikk mye kommentarer om at jeg var på vei til diabetes 2 og store sjanser for hjerte- og karsykdommer.. og jeg er bare 22 år... klarte nesten ikke å gå en etg der jeg bor en gang...

Jeg tror egentlig at jeg må innta litt mer karboer enn jeg gjør hvis det skal være på lik nivå med treningen min... men vet at jeg kan virke fantatisk- men er bare redd for å bli som jeg var igjen...... for det var ikke kjekt i det hele tatt... og når jeg ser på meg nå så er jeg utrolig stolt av meg som klarte dette på egen hand egentlig....

men takk for at du brydde deg

Oisann, da har du litt av en vei å gå ja.

Det kan ta litt tid å finne akkurat hva som passer oss, for vi har ulike behov, så det må visst endel prøving og feiling til for endel. Kjempefint at du merker resultater, og jeg er egentlig veldig enig med deg i at det er viktig å være streng når du veier såpass og har en truende diabetes hengende over hodet. Da trenger hormonsystemet stabilitet og hvile fra all insulinproduskjonen.

Kan jeg spørre hva du trener? Hvis det er noe veldig tungt (som feks aerobick), så kan det jo kansje være en fordel å ligge så lavt som kroppen din tåler med karber over noen uker, kansje (helst) måneder, og drive med litt roligere/mindre belastende trening. Svømming, gå raske turer istedet for å jogge, Yoga, Pilates ... Sånn for å sette hormonstabiliseringen først og gjøre mindre belanstende trening til vekten er kommet litt ned og hormonene begynt å stabilisere seg.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat