|
Sv: hmmm....
Opprinnelig lagt inn av minime
...hva slags lavkarbo filosofi jeg følger? vel, det er bare det at jeg holder meg mest unna karbo som mulig...
Gratulerer med vekttapet Minime!
Herlig å se når kiloer og cm forsvinner, men en går fort lei dersom en ikke varierer kostholdet. Disse kroppene våre skal vi leve med resten av livet, og det er viktig å stelle godt med dem!
Av egen erfaring synes jeg er det er viktig å ha et kosthold jeg trives med når jeg går på kur. Da blir det letter å tilpasse seg et godt og variert kosthold også etter kuren.
Prøv Grov julepølse fra Gilde. Bare 3.5 g kH pr 100g,- og den er knallgod.
Som variasjon synes jeg du bør bake deg et godt KH fattig brød (skjær det opp og legg det i frysa)og ha på et godt KH fattig pålegg+ tomat, agurk eller paprika på til frokost og en god salat med kjøtt, fisk, reger, egg eller ost til lunsj,- og kjøtt, fisk og grønnsaker til middag!
PS.: Uansett hvilken filosofi du har valgt skal du ha grønnsaker, vitaminer og mineraler hver dag, - og det har ingen hensikt å spise mindre enn 15 g. KH pr dag!
Studer næringsmiddeltabellen, velg og vei maten til å begynne med, så vil du se at du kan spise svært mye grønnsaker (av de rette sortene)!
Lykke til videre!