Tråd: hmmm....
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-06, 02:37   #22
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: hmmm....

Opprinnelig lagt inn av minime

...hva slags lavkarbo filosofi jeg følger? vel, det er bare det at jeg holder meg mest unna karbo som mulig...

Gratulerer med vekttapet Minime!
Herlig å se når kiloer og cm forsvinner, men en går fort lei dersom en ikke varierer kostholdet. Disse kroppene våre skal vi leve med resten av livet, og det er viktig å stelle godt med dem!
Av egen erfaring synes jeg er det er viktig å ha et kosthold jeg trives med når jeg går på kur. Da blir det letter å tilpasse seg et godt og variert kosthold også etter kuren.
Prøv Grov julepølse fra Gilde. Bare 3.5 g kH pr 100g,- og den er knallgod.
Som variasjon synes jeg du bør bake deg et godt KH fattig brød (skjær det opp og legg det i frysa)og ha på et godt KH fattig pålegg+ tomat, agurk eller paprika på til frokost og en god salat med kjøtt, fisk, reger, egg eller ost til lunsj,- og kjøtt, fisk og grønnsaker til middag!
PS.: Uansett hvilken filosofi du har valgt skal du ha grønnsaker, vitaminer og mineraler hver dag, - og det har ingen hensikt å spise mindre enn 15 g. KH pr dag!
Studer næringsmiddeltabellen, velg og vei maten til å begynne med, så vil du se at du kan spise svært mye grønnsaker (av de rette sortene)!
Lykke til videre!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat