Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-06, 17:21   #20
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg det riktig?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg klarer ikke forklare det på annen måte enn at om du spiser "ren" mat, som lavkarbo jo er (om du da ikke spiser mye kunstig søtstoff som vi fraråder) uten tilsetningsstoffer, sukker, mel og stivelseholdige matvarer, vil mageslimhinnen bli "frisk". med et slikt kosthold finner du ut av hva kroppen din tåler/liker eller ikke tåler/ikke liker. Og det er vikrig for en god fordøyelse. Du skal, om du gjør det riktig, ha rikelige mengder antioksidanter (grønnsaker), fett og ikke minst vann i kostholdet. Tarmene blir ikke lenger påvirket av sukker, kunstige e-stoffer i mengder og slike ting som bryter ned mageslimhinnen. Du smører kroppen innenfra på en måte.

Har funnet en god forklaring her: http://www.matoghelse.no/gjoer-triste-tarmer-glade-igjen.338610-48598.html

jammen dette var gode nyheter! jeg spiser stort sett bare det som jeg forstår anses som ren mat. altså råvarer, og lager mat fra bunnen av, sukker avvente jeg meg fort fra, og det eneste "kunstige søtstoffet" jeg i noen grad inntar er et par teskjeer med fruktose de gangene jeg spiser mhm's nydelige frokostpannekaker
og jeg må i sannhet si at jeg føler meg sunnere i magen og mer energisk enn på lenge! og det varer...
før pleide jeg å drikke vann med nyco flere ganger i uka på grunn av ugrei mage. jeg har ikke gjort det siden jeg begynte å gå lavkarbiske baner det hele virker veldig logisk.

ser visst ut til at jeg gjør en del riktig. bare veldig spent på å måle meg i morgen. prøver å ikke tenke for mye på det, for det er ikke den eneste indikasjonen på at ting går rette veien!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat