Tråd: hmmm....
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-06, 12:24   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: hmmm....

Opprinnelig lagt inn av minime, her.

jeg har nå gått på lavkarbo i fire mnd...
vekten har gått ned og jeg har tapt flere cm av kroppen min.. er stor fornøyd... MEN!
jeg er mildt sagt lei av egg , frokost pannekake og bacon for tiden.... Så jeg snakket med ei som selv går på lavkarbo- ho foreslo at jeg kunne prøve med go og mager kjøttpølse til frokost .... jeg trener som oftest etter frokosten..... så jeg var innom butikken i går og såg etter denne kjøttpølsa.. 9 g.karbo pr 100 gram???!? det kan ikke være bra for meg å spise?

det ho da mener er at jeg skal prøve stekt egg og stekte kjøttpølse biter... men jeg kan ikek skjønne at det er "lov"?

Chili har helt rett. Du behøver iallefall ikke se etter mager pølse om du spiser lavkarbo. (Med mindre du følger South Beach). De har alltid mer karber enn"vanlig". Om du kjøper pølse hos slkter som lager pølsene sjøl er det som regel ikke så mye tilsetningsstoffer i. Slakter Idsø i Stavanger har lavkarbo pølser (kun med fett, kjøtt og krydder/urter) og Meny butikkene på sørlandet har ketolysepølsa til Torkil. Kyllingpølsa til prior skal være bra sier de. Ellers har Gilde et snitt på 5,5 karber pr 100 gram, så da ville jeg heller spist den enn den "lette".

Hva med smoothie til frokost da ?
Jeg pleier å lage en av 2 egg (du kjenner ikke eggesmaken - looooover), 2 ss MCT olje (valgfritt), 100 gram frosne bringebær, evt. kesam eller kremfløte. ca. 1 dl..... I hurtigmixer *wroooom* og du har en deilig mettende frokost. Min blir slik at jeg kan spise den med skje....
Ellers kan du jo spise Wasa Fiber + knekkebrød eller Fiber rik med makrell i tomat eller rekesalat på - en tomat ved siden av - fin frokost det og...