|
Sv: Gjør jeg det riktig?
Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.
Ja, altså, det var ikke tarmskylling/renselse som sådan jeg var undrende til, men det at kjøttet vi inntar, legger seg i foldene i tarmen....har hørt dette før også. Og da blir jo lavkarbo-kosthold med relativt mye kjøtt, plutselig "skummelt"!
Det er fordi tarmveggene blir helere, tykkere og glattere når man har et lavkarbo kosthold, dermed setter ikke ting seg fast. Det er kombinasjonen av matvarer man spiser altså.
Jeg har flere ganger fått kommentarer fra behandlere hvor de har spurt hva i alle verden jeg spiser, siden jeg har lite/ingen slaggstoffer i kroppen. Det undrer meg jo at slike terapeuter/behandlere av ulike typer ikke vet mer om kosthold, men slik er det nå - en kan vel ikke vite alt om alt. Jeg har lest en del om dette tidligere, men hadde ikke tenkt stort over det før jeg hadde min første skikkelige SPA-opplevelse på Gol for 2 år siden. Da jeg gledestrålende fortalte de andre hva damen på SPA'et hadde sagt om at jeg ikke hadde slaggstoffer i kroppen (hun var helthetsterapeut og arbeidet på SPA'et av og til når det var travelt der) så Fedonisten på meg og sa "ja, selvfølgelig !". Senere har jeg fått høre det flere ganger. Damen som overtalte meg til å ta en rensekur, mente at ALLE hadde nytte av det, uansett, - og at det ville hjelpe på ødemene mine. Som sagt så jeg ingen bedring/forskjell og sprang ikke på do mer eller mindre enn jeg pleier. Nix reaksjon. Selv om jeg ble satt på høyeste dose til slutt. Ødem har mange årsaker, bl.a. hormonelle. Jeg har hatt det i 28 år og har prøvd det meste for å bli kvitt det. Nå viser det seg at det er lymfene mine som ikke funker optimalt. Det har hjulpet med lymfedrenasje på bena + at jeg har funnet en god krem som virker vanndrivende. Men selv om jeg tar vanndrivende og det hjelper med drenasje og krem, må jeg fly med støttestrømper og ikke sitte lenge om gangen....
Om noen vil prøve en sånn rens er det ikke farlig å ta en, så hvorfor ikke prøve ? Bare ikke bli skuffet om det ikke funker slik man tror/forventer. jeg mener bare kroppen har bedre av å heller ta f.eks. Vita Biosa eller (Fitline) yoghurt hver dag....