Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-04, 12:11   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Mennesket er ikke laget for å spise kjøtt!!

http://www.pratekompaniet.com/showthread.php?t=3497

Hva syns dere om denne diskusjonen?

Og hva kan jeg svare på dette?:

Sitat:

Jeg tror jo at kroppen vår heller er laget for å fordøye fisk, jeg, da - som sagt...

Og joda, mennesket har spist kornprodukter mye, mye lenger enn i 10 000 år. For ca. 10 000 år siden begynte man å dyrke fram de kultiverte kornsortene vi kjenner i dag - men korn har nok vært en del av jordens flora lenge, lenge før det. Kanskje så lenge som 3 000 000 år...?

Men egentlig er det jo litt meningsløst å snakke om hva kroppen egentlig 'er laget for'... I likhet med alt annet i vår mangfoldige og fantastiske natur, har vårt fordøyelsessystem utviklet seg i et samspill med verden rundt seg. Det som har vært tilgjengelig av ressurser, har menneskekroppen forsøkt å nyttiggjøre seg. Og kroppen vår blir sørgelig akterutseilt når utviklingen i miljøet vårt foregår så vanvittig fort som den har gjort de siste par hundre årene eller så - det er kanskje det vi ser resultater av i form av alle ulike 'livsstilsykdommer' som rammer oss nå.

Men hvorfor kan dere ikke kommentere hovedargumentet mitt, da...? Jeg mener altså (igjen!) at vi ikke trenger å spise de store mengdene kjøtt vi spiser i dag - og at gjennomsnittet av befolkningen vil profitere på det helsemessig, at miljøet vil profitere på det, og at fordelingen mellom rike og fattige i verden vil bli bedre av det...

Jeg trenger argumenter av dere flinke lavkarbofolk, jeg begynner å slippe opp føler jeg. Hjelp.