Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-06, 13:55   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg det riktig?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Egg er bra! Det skjønner jeg . Men du kan jo drikke en god urtete i stedet ...? Neida, skal ikke mase jeg .
Lurt! Jepp, det har jeg prøvd også. Trente en stund kickboksing, det var ganske tidlig på dagen, og jeg rakk ikke å spise i god tid først. Så da var det å enten å pese rundt med en klump av mat i magen eller være helt tom for mat-energi ...

Akkurat C-vitaminer er det ikke så nøye om du kjøper i butikk, da de er syntetiske uansett. Men det finnes jo mer og mindre bra der også ... Mange meninger om hvilke C-vit som er bra, det er masse tråder her på forumet om det ... Selv tar jeg ren ascorbinsyre på skje (fra apoteket).

Multi er lurt, for da får du i deg en basis av alt du trenger .

Så bra at du har fått så god effekt av ølgjær! Jeg tok også ølgjær før, men ikke lenger nå, tar så mye annet at det blir dyrt å ta alt jeg har lyst på ... men B-vitaminer burde jeg definitivt ha i meg mer av altså ...

Lipolar tar jeg i stedet for tran. Fordi det er bedre renset og har bedre sammensetning av fettsyrer og jeg kan ta mer av det for å få i meg nok omega 3 uten å få for mye A- og D-vitamin. Mye omega 3 er bra for folk med kroniske sykdommer. Men tran er bra det også! Og ikke minst billig, da ...

Vita Biosa er melkesyrebakterier som er laget på urter, bra for magen og hele kroppen. Iset (helsekosteksperten vår) sier her et sted at Vita Biosa er den beste detox'en. Annen detox er egentlig bortkasta når du går på lavkarbo. Det er masse tråder her om det også ... Kan finne dem til deg seinere hvis du vil .

Spektro Multi er bra multivit/ mineraltilskudd fra helsekosten, ganske rimelig (i forhold til kvaliteten) og ofte på tilbud.

Kelp er tang/ jodtilskudd som er bra for stoffskifte (og forbrenning).

Krom er bra for blodsukkeret, jeg bruker det for å bli kvitt søtsug.

Eplesidereddik? Det vet jeg faktisk ikke ... Det sies jo at det virker bra på forbrenningen, men det er liksom ikke så mange som bruker det lenger har jeg inntrykk av. Men det er jo greit å prøve, man kan jo ta det fra flaske så blir det billig også.

Generelt er det vel sånn at foreskjellige ting virker på forskjellige mennesker, siden vi har litt forskjellig kroppskjemi ...

Ellers er det mange som bruker ketolysetilskuddene her, men de har jeg ikke prøvd ennå. Spesielt bra for de som er i ketose, men det er vel ikke du tipper jeg, sieden du ikke ligger så lavt på karber.

Dette ble det kanskje ikke så mye hjelp i, men ... Du får bare spørre videre, og bruk gjerne søkefunksjonen også, det finnes mange bra tråder om alt mulig her!

tusen tusen takk for utfyllende svar! veldig bra!! og det var absoultt til hjelp.
grunnen til at jeg vil ta rensekuren (tamskylling er veldig dyrt, og man blir liksom "kroppslig avhengig av det, i følge dama på telefonen på et tarmskyllingssted jeg ringte) er at kjøttet man spiser legger igjen rester i "foldene" i tarmen. det kan ligge der i inntil 10-15 år, og blir stadig erstattet med litt nytt. jeg vil gjerne få den gørra ut! og så er man jo stadig utsatt for forurensning og etc... det har vært litt problemer med ødemer i familien. om jeg har det, så er kuren vanndrivende på det som er unødvendig av væskeansamlinger, så vidt jeg forstår. venninna mi tar sånn kur ved hvert årsskifte, og roser det høyt! hun er også en lavkarboer, dog en mer moderat en da hun er normalvektig.

jeg testa epleeddik en gang. tok et par spiseskjeer i et glass vann og drakk til hvert måltid. det hører dog med til historien at det var min snevreste periode i livet da jeg bodde i trondheim og levde på sossepenger, og alltiv var blakk. så jeg raste ned i vekt, men tviler i ettertid på om det var epleedikken sin fortjeneste. og de kiloene raste like fort på den ene måneden jeg bodde hjemme hos mor og far før jeg flytta til oslo...
det den beviselig skal gjøre er å holde lenger på metthetsfølelsen, og stanse søtsug. så grunnen til at jeg kjøpte den var rett og slett at jeg omtrent ikke hadde råd til mat, og for stolt til å be om penger hjemmefra, så jeg ville få det lille jeg spiste til å vare lenger... helt håpløs tankegang. men det funka faktisk, så man følte seg mett lenger. men nå spiser jeg meg stort sett akkurat passe mett ved hvert måltid.

jeg er ikke bråsulten på morgenen lenger, så jeg rekker å trene yoga før jeg blir særlig sulten, og da er det faktisk EKSTRA godt med mat etterpå!
jeg tror ikke jeg behøver å gå i ketose, jeg er såpass mye i aktivitet. men jeg holder meg som regel under 60g karber om dagen, grovt regna. og noen går i ketose allerede da. jeg har litt sånn "søt" ånde i blant, når jeg har vært ekstra streng med meg selv. så det kan hende jeg er der i blant?!

jeg kommer garantert til å investere i multivitaminer, og kelp hørtes interresant ut, og kanskje krom? nå er søtsuget mitt omtrent ikke eksisterende. hehe, i starten så shotta jeg et dramglass med biola (kjæresten min er avhengig av det) om jeg fikk søtsug. følte at det var litt mer sunt, enn om jeg skulle spist et par ruter mørk sjokolade. men behovet er der ikke lenger. nå har jeg aldri vært en utpreget slikkemunn, egentlig. så det går i grunn lettest av alt!

igjen takk! veldig til hjelp! jeg søker litt rundt her i blant, og det er utrolig mye å ta tak i. får jo nesten ikke gjort noe annet enn å henge her på forumet

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat