Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-06, 11:46   #7
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Gjør jeg det riktig?

Sitat:

og, det sa jeg kanskje ikke, men jeg er storforbuker av egg! er ikke det en del proteiner i det, a?

Egg er bra!

Sitat:

jo... men det er mest for å ha en koselig stund med kjæresten min før han drar på jobb.

Det skjønner jeg . Men du kan jo drikke en god urtete i stedet ...? Neida, skal ikke mase jeg .

Sitat:

drikker vann ved siden av. har hørt at man skal drikke en enhet vann pr enhet vanndrivende drikk. te kaffe vin etc.. så jeg prøver å overholde det.

Lurt!

Sitat:

jeg har prøvd å trene yoga nesten rett etter jeg har spist. ikke bra! fikk hold, og hodt på å spy, fordi et par av øvelsene jeg gjør presser ganske mye på den regionen hvor magesekken ligger...

Jepp, det har jeg prøvd også. Trente en stund kickboksing, det var ganske tidlig på dagen, og jeg rakk ikke å spise i god tid først. Så da var det å enten å pese rundt med en klump av mat i magen eller være helt tom for mat-energi ...

Sitat:

ølgjørtablettene er fra helsekost. c-vitaminene er nok fra butikk, tror jeg. tranen er jeg avhengig av, jeg er vel en av de få som har lyst på mer tran etter den første skjea. synes det smaker litt digg, faktisk!
når c-vitaminbegeret er tomt, så skal jeg kjøpe det neste på helsekost. det høres i grunn fornuftig nok ur. men jeg ooorker bare ikke å ta hundre piller hver dag. men kanskje multi i tillegg!?! ølgjærtablettene kan anbefales på det sterkeste for de som har problemer med håravfall, langsom vekst og flisete negler i alle fall! jeg reverserte det noe helt sinnsykt med en gang jeg begynte å ta det dessuten er det noe jeg har bruk for som ikke-kjøttspisende!

Akkurat C-vitaminer er det ikke så nøye om du kjøper i butikk, da de er syntetiske uansett. Men det finnes jo mer og mindre bra der også ... Mange meninger om hvilke C-vit som er bra, det er masse tråder her på forumet om det ... Selv tar jeg ren ascorbinsyre på skje (fra apoteket).

Multi er lurt, for da får du i deg en basis av alt du trenger .

Så bra at du har fått så god effekt av ølgjær! Jeg tok også ølgjær før, men ikke lenger nå, tar så mye annet at det blir dyrt å ta alt jeg har lyst på ... men B-vitaminer burde jeg definitivt ha i meg mer av altså ...

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

men! det ser ut til at du har litt peil på kosttilskudd! for tiden så tar jeg vanlige c-vitaminer, ølgjærtabletter (med et vidt spekter på b-vitaminer, som er særlig viktig for meg som ikke spiser kjøtt fra dyr) og tran. noe annet å anbefale? hva er de greiene som vita biosa, kelp og krom, spektro multi, selen og lipolar? blir litt nysgjerrig! og om noen av de er med på å hjelpe på forbrenningen så er jo det ypperlig!
hva med den gode gamle eplecideren? kan den fortsatt anbefales?
jeg har også tenkt å ta en sånn detox rensekur (som en langsom tarmskylling!) noen erfaringer noen?
jeg skal bli kjernesunn, sånn at jeg kan røge mine sigaretter med pittelitt bedre samvittighet

klemmm!

Lipolar tar jeg i stedet for tran. Fordi det er bedre renset og har bedre sammensetning av fettsyrer og jeg kan ta mer av det for å få i meg nok omega 3 uten å få for mye A- og D-vitamin. Mye omega 3 er bra for folk med kroniske sykdommer. Men tran er bra det også! Og ikke minst billig, da ...

Vita Biosa er melkesyrebakterier som er laget på urter, bra for magen og hele kroppen. Iset (helsekosteksperten vår) sier her et sted at Vita Biosa er den beste detox'en. Annen detox er egentlig bortkasta når du går på lavkarbo. Det er masse tråder her om det også ... Kan finne dem til deg seinere hvis du vil .

Spektro Multi er bra multivit/ mineraltilskudd fra helsekosten, ganske rimelig (i forhold til kvaliteten) og ofte på tilbud.

Kelp er tang/ jodtilskudd som er bra for stoffskifte (og forbrenning).

Krom er bra for blodsukkeret, jeg bruker det for å bli kvitt søtsug.

Eplesidereddik? Det vet jeg faktisk ikke ... Det sies jo at det virker bra på forbrenningen, men det er liksom ikke så mange som bruker det lenger har jeg inntrykk av. Men det er jo greit å prøve, man kan jo ta det fra flaske så blir det billig også.

Generelt er det vel sånn at foreskjellige ting virker på forskjellige mennesker, siden vi har litt forskjellig kroppskjemi ...

Ellers er det mange som bruker ketolysetilskuddene her, men de har jeg ikke prøvd ennå. Spesielt bra for de som er i ketose, men det er vel ikke du tipper jeg, sieden du ikke ligger så lavt på karber.

Dette ble det kanskje ikke så mye hjelp i, men ... Du får bare spørre videre, og bruk gjerne søkefunksjonen også, det finnes mange bra tråder om alt mulig her!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat