Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-06, 20:24   #6
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tvangsforing av anorektikere

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Hvorfor grøsser du Skilla?

Skilla?

Jeg synes ikke det er riktig å bruke tvang, selv om jeg ser at det er nødvendig i noen situasjoner (hvis andre kan bli skadet, eller hvis noen skader seg selv pga autisme og slikt). Men jeg synes det er et overgrep å tvangsfore anorektikere. Og også å gi folk medikamenter mot deres vilje, slik det står om i artikkelen (antidepressiva).

Tvang er et farlig virkemiddel. Hvem er kvalifisert nok til å avgjøre at det skal kunne brukes?

Det må finnes alternativer - f eks at man skriver under på en kontrakt om å spise/ få sondenæring når man er i behandling? Jeg tror ikke vold fører til noe godt behandlingsklima.

Mennesket er grunnleggende fritt - også til å begå handlinger som skader det selv.

Opprinnelig lagt inn av Guro

Men at ernæring er medisin, det er flott!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat