litt klipp og lim og html-triks og fiks, her var det en del å kommentere!!
veldig bra svar, frøy, takker!
yoga er herlig! og det er en enorm helsegevinst. jeg har arva en helt elendig rygg, og hadde allerede issias første gang tidlig i tenårene, og hatt det et par ganger etter. ellers generellt mye ryggvondt, og stivhet i leddene. etter yoga-borte! det er nesten pinlig, men før klarte jeg ikke å reise meg opp i senga uten å bruke armene, det kan jeg nå! jeg har bedre pust (puste med magen) og i det hele tatt så begynner kroppen å tones og føles sterkere. dette er også en grunn til at jeg ikke veier meg. jeg hadde en elendig muskelbygging før, jeg så tror ikke jeg kommer til å gå ned noe særlig i vekt tatt treninga i betraktning!
jeg bruker å kjøpe en grønnsaksjuice på en innvandrerbutikk like i nærheten fra skolen, om jeg glemmer å ta med meg mat. den har 3,2 karber, så det er ikke så ille. og det er veldig godt, og man føler seg helt sånn sproing-sunn!
men det går nok mest i vann. jeg liker ikke brus eller saft, så det er overhodet ikke noe savn.
ellers spiser jeg en del soyating, når jeg har råd, that is! og en god del brokkoli, blomkål etc... der er det jo proteiner å hente.
og, det sa jeg kanskje ikke, men jeg er storforbuker av egg! er ikke det en del proteiner i det, a?
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Synes det er litt "fælt" at du drikker kaffe før du gjør øvelsene dine og på tom mage jeg da ...
Men regner med det er noe du ikke har lyst til å gjøre noe med?
jo... men det er mest for å ha en koselig stund med kjæresten min før han drar på jobb.
drikker vann ved siden av. har hørt at man skal drikke en enhet vann pr enhet vanndrivende drikk. te kaffe vin etc.. så jeg prøver å overholde det. jeg har prøvd å trene yoga nesten rett etter jeg har spist. ikke bra! fikk hold, og hodt på å spy, fordi et par av øvelsene jeg gjør presser ganske mye på den regionen hvor magesekken ligger...
Ellers høres det ut til at du har typisk eplefasong og har slanke armer og bein, stemmer? Da er den gode nyheten at du mister fett fort
(jeg har pærefasong ... sukk).
WOHO! ja, jeg vil gjerne miste fett fort! men jeg skulle veldlig gjerne ha tenkt meg flotte svungne hofter. har en vintage-plakat av marylin monroe i nettoen på baderomsdøra, som jeg har god utsikt til fra det store badespeilet hvor jeg kan skue over min egen nøgenhet, og jeg må si jeg er littegrann misunnelig.
da jeg ble utredet for cushing og lignende sykdommer (så som pcos) så sa legen at jeg hadde alt for lite underhudsfett i beina, særlig leggene, og at muskulaturen var tilsvarende en tolvårings
. de sa også noe særs lite hyggelig; at om jeg overskred 90 kg, så ville jeg komme til å havne i rullestol før jeg var førti. men så veide jeg meg, og veide kanskje 15 kg mindre enn de trodde. hmm.... skummelt å tenke på da.
så svaret er ja! jeg har slanke bein, pipestælker er vel mer beskrivende
. armene er sånn normalt slanke.
(kanskje greit å nevne også at jeg ble hundre prosent friskmeldt, heldigvis! jeg har stor sympati for dere som sliter med pcos, og andre hormonlidelser!!)
Lykke til, du er på god vei! 
Ps: Ville kanskje tatt et godt multivitamin/mineraltilskudd i tillegg, f eks "Spektro" (fra helsekosten). Butikkvitaminer, som er syntetiske, forsvinner for en stor del ned i do, så det er best å kjøpe "The real thing"
. Og siden du røyker, ville jeg tatt mer C-vitamin (det kan du godt gjøre uansett - nå vet jeg jo ikke hvor mye du tar men ...
), og ta det ihvertfall to ganger daglig.
ølgjørtablettene er fra helsekost. c-vitaminene er nok fra butikk, tror jeg. tranen er jeg avhengig av, jeg er vel en av de få som har lyst på mer tran etter den første skjea. synes det smaker litt digg, faktisk!
når c-vitaminbegeret er tomt, så skal jeg kjøpe det neste på helsekost. det høres i grunn fornuftig nok ur. men jeg ooorker bare ikke å ta hundre piller hver dag. men kanskje multi i tillegg!?! ølgjærtablettene kan anbefales på det sterkeste for de som har problemer med håravfall, langsom vekst og flisete negler i alle fall! jeg reverserte det noe helt sinnsykt med en gang jeg begynte å ta det
dessuten er det noe jeg har bruk for som ikke-kjøttspisende!
dette ble sikkert voldsomt, men tusen takk for svar så langt! jeg er veldig takknemlig for innspill!