Hei alle gamle travere, og dere med god lavkarbokunnskap!
Jeg synes forsåvidt jeg har hatt en god nedgang, men vil selvfølgelig bli bedre. Vil derfor skrive litt generelt om meg selv, og om en vanlig dag, kosholds- og mosjonsmessig, sånn at dersom det er noen som har forslag til forbedringspotensialer, så vil jeg gjerne høre dem!
Først litt om meg selv, og min tilnærming:
Jeg, som man ser av tickeren min, veier meg ikke, men måler meg. Jeg veier nemlig ikke så mye, sist jeg satte min fot på en vekt var sommeren for to år siden, og da veide jeg 69 kg (jeg er 167 cm høy). Og jeg tror jeg er i ca samme størrelse nå som da. Det er målene mine som bekymrer meg. Jeg tar målene som sådan: omkrets bryst, midje og mage. Alle er over hundre i snakkende stund, og jeg vil gjerne, sånn omtrentlig i alle fall, komme ned i sånn ca 95, 75, 90. Da er midjen det jeg stiller meg etter, og jeg antar ut fra litt hobbyforskning at dette vil være ganske normalt i forhold til kroppen min. Men jeg har fryktelig smale hofter, så man får se hvordan det regulerer seg etter som flesket forsvinner!
Jeg har spist ren lavkarbo i ca halvannen måned, og tapt 20 cm i mine vitale mål
!
Dette er gårdagen, og en ganske gjennomsnittlig dag for meg (Jeg spiser ca hver tredje time.):
Står opp ca halv sju, tar en kopp kaffe, trener 15 minutter yoga og isometri (man skal ikke ha spist de siste tre timene når man trener yoga, i hvert fall ikke tantrisk, som er min retning) Drikker en halv liter vann, og mekker frokost. Frokosten bestod av en av MHM's fantasiske pannekaker, med ost og en dæsj rømme.
Lunsj bestod av en stor skål tyrkisk yoghurt med usukra bær, mellommåltid var en liten pose cashewnøtter, middag var spinatgrateng med fløte. Ellers løk, hvitløk, champignon og cashewnøtter. Stekte alt i forkant i smør, og hadde salat og rømme som tilbehør. Til kvelds spiste jeg to rug sprø med brie.
Dette er ganske representativt for en vanlig dag. Ellers har jeg begynt å spise veldig mye fisk. Jeg er jo gammal veggis, men måtte kaste inn håndkleet hva angikk sjømat. Men, selv om det KAN være uheldig for en lakarbodiett, så kommer jeg IKKE til å spise animalsk kjøtt igjen!
Ellers drikker jeg som regel to-tre liter vann om dagen, ellers bare kaffe (et par kopper om dagen ca) eller grønnsaksjuice, som f.eks tomatjuice. Har en dag i uken hvor jeg skeier litt ut, men de dagene har blitt begrensa, da smaken for søte greier har avtatt, og bare en rute melkesjokolade smaker som en teskje farin
!
Ellers går jeg fra en halv til en hel time hver dag. Om jeg drikker alkohol, så er det enten vin (hvit -hjemmelaget, eller rødvin), og noen ganger whisky. Men jeg drikker ikke så ofte. Synes jeg da. To til tre ganger i måneden på det meste.
Så det var meg. Noen innspill? På forhånd, danke schön!