Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 22:09   #34
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Katarina Lien og Kåre Norum på Standpunkt

Opprinnelig lagt inn av eriksen, her.

Selvfølgelig - det har nok vært tatt alt for lite hensyn til personlige behov, og at mange fastleger har sett seg blinde på altfor generelle råd de lærte på skolen på 60-tallet.
Men det betyr uansett ikke at man behøver å gå ut med en kollektiv "advarsel" mot karbohydrater til hele befolkningen.
Og jeg er klar over at Fedon først og fremst er opptatt av å hjelpe folk som ikke tåler det "vanlige norske kostholdet".

Om du er bar er 20 år så skal du ihvertfall ha skryt for god skriving og ryddig debatt! Og jeg er selvsagt ikke uenig i alt du sier!

MEN: Det er en vesenforskjell og være 20 år. Og det å være flerogførti. Etter å ha spist noe ala det du spiser i mange år, var jeg ikke helfeit. Men sakte og sikkert kom kiloene. Og i dag blir jeg fysisk syk av sukker og hvetemel. Jeg har ingen diagnoser som skulle til det. Og ergo skulle jeg hatt det bra med de offisielle kostholdsrådene. men slik er det dessverre ikke. Og jeg skulle gjerne ha spist sukker og baquetter, pasta etc. Og pannekaker og vafler er jo svavel! Men jeg blir altså feit, uvel og mistilpass av det. Og jeg kunne nok ha hatt en annen utvikling mye tidligere i livet, om noen fra det "offiseielle miljøet" hadde fortalt det!

Og der ligger hele indignasjonen overfor Norum og co. Det finnes ingen resept som dekker alle.

Og det bør man forvente at de kan fortelle oss!

Men til deg Eriksen:
Spis og vær glad! Og om du en gang i fremtida blir feit, så vet du ihvertfall om at det finne et alternativ!

Ha en fin aften!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat