Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-06, 17:31   #14
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: ny, lang reise, hva skal jeg spise???

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR, her.

Vet egentlig om det er lov å ha med mat på flyet, synes jeg har lest det, men kan hende jeg tuller.

Det er ikke noen restriksjoner på fast eller tørr mat i.h.t. de nye håndbagggasje reglene, men jeg vet noen flyselskap (bla. Sterling) nekter folk å ha med egen mat. De sier det er av hensyn til allergikere og av sanitære/næringsmessige hensyn. Men det er en dårlig unnskyldning. Det er vel fordi de vil selge maten de har til salgs. Inntil de kan servere folk den spesialmaten en må ha, som f.eks. lavkarbo, må de akseptere at folk har med egen mat. Spesielt på langflygninger som til Thailand. Så om de ikke kan/vil tilby en lavkarbo meny er det fritt frem.

Dette har jeg sjekket med juridisk avdeling i SAS Købehavn. Der vurderer de å tilby lavkarbo på langrutene - men kverna går langsomt og det er ikke noe prioritert område. Og inntil videre kan ikke cateringirmaet de bruker/har konrakt med levere.