|
ny, lang reise, hva skal jeg spise???
ny reise, nye regler og nå dukker opp flere "problemstillinger" opp med maten min, hva skal jeg spise på reisen?
den 2 januar drar jeg her ifra ca kl 12 og skal da sitte på ett tog i 8 timer, også skal vi ta en på et hotell en natt, vi får frokost der morgenen etter, men jeg vet jo ikke hva som blir servert. så kl 0920 går flyet vårs fra gardermoen. og ca 12 senere og en mellomstopp ( ikke av flyet) så går vi av i Phuket flyplass og skal ta en buss i tre timer til Krabi. og da er vi fremme. og da er kl rundt formiddagen der nede. og samme veien hjem etter 15 dager.
så er spørsmålet siden reglene er blitt forandret og man kan ikke ha med seg så mye våte ting og det er da ikke lov til å ha med fryse elementer i sånn kjølebag, for nesten alle maten vi lager her inne må jo kjøles?
hva kan jeg lage på forhånd å ha med som nødvendighvis ikke trenger lenge kjøling???
en ting er jo toget bort og tilnøds frokost dagen etter? da kan jeg jo bare ha med nylagete ting eks. pølse og oste muffins. eller vannbakkels. og gjerne et par skiver keto brød til frokosten på hotellet. jeg kan sikkert få dem lagt i kjøleskap til dagen etter. men hva med flyet, vi får jo servert mat og et mellommåltid, men jeg vet jo ikke hva som blir servert. og nei det er ikke verd å bli dårlig hvis jeg spiser karbisser.
det gjør ikke noe om jeg ikke går ned på denne turen. men vil helst ikke opp masse :/
så det jeg har tenkt til nå
-ha med masse proteinbarer ( disse kan lagres til jeg skal hjem og)
-nøtter
men er det noe "tørr" lavkarbo mat jeg lage å ta med, hvertfall til flyturen ned, jeg kan jo kjøpe en billig kjøleveske, ikke så stor, og ingen elementer i. og bare tørr mat i. det kan jo gå.
men jeg trenger hjelp folkens, jeg kan desverre ikke alle oppskriftene :P

|