Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-06, 17:03   #11
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Jeg synes AnnaV sier det veldig bra her! Det er min erfaring også. Folk bryr seg mye mindre enn du tror. Og det er da ikke flaut å spise lavkarbo? Hvis du virkelig føler du må forklare deg, kan du jo prøve deg med "jeg tåler ikke karbohydrater".. Det er jo sant! Folk er vel ikke så nysgjerrige at de trenger å vite om du får utslett eller om du legger på deg?? I så fall har de et trist liv! Skal du spise karbohydrater denne dagen, så gjør det for DEG, fordi DU har lyst på, ikke fordi du bekymrer deg for hva folk mener og tenker!
Julemat er jo lett på lavkarbo! Spis ribbe, sylte, laks, pinnekjøtt, rakfisk.. Bare kutt ut det meste av tilbehøret

Jeg har skeia ut to ganger. Med vilje. Stappa i meg karbohydrater 1 dag, alt jeg har hatt lyst på, tilbake på 15 om dagen dagen etter. Og jeg har ikke blitt dårlig. Første gangen sto vekta stille i over en uke etterpå, men gikk ikke opp.. Andre gangen gikk jeg ned 700 g uka etter.. Altså mer enn jeg pleier på en uke.. Men dette er ikke noe jeg vil anbefale. Det funker for MEG. Jeg føler jeg har mye bedre kontroll, når jeg kan si "søndag 12. november kan du spise hva du vil", ha det i kallenderen 1 mnd i forveien.. Da blir det ikke en sprekk, det blir planlagt. Jeg har fortsatt kontroll. Og du har jo planlagt å spise "vanlig" på dette julebordet siden du starta med ketolyse, så det blir like planlagt Men det er en god følelse å kunne hoppe over den planlagte "spisedagen" også, fordi man er så fornøyd med at det går bra, det er "rus" nok i seg selv, man føler oppriktig at man ikke TRENGER de karbene for å kose seg... Jeg har gjort det også
Men alle er forskjellige, både i kropp og hode. Jeg f.eks forteller meg selv at jeg ikke har anstrengt forhold til mat, til at andre ser meg spise osv.. Men jeg velger heller å spise lavkarbo, ligge unna kakene og være flink når jeg er i selskap, og ha min egen lille planlagte "fest" hjemme dagen etter.. Når ingen ser meg... Så SÅ syk er jeg!

Alkohol har jeg ingen erfaring med, har ikke smakt en dråpe siden jeg begynte på lavkarbo, men jeg drikker max et par ganger i året ellers også, så det er ikke pga lavkarbo egentlig..

Lykke til med julebord, hva du nå ender opp med å spise/drikke! *klem*

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat