Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-06, 12:36   #2
tess81
Seniormedlem

tess81 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 44
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Julebord! Får ikke bestemt meg!

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Jeg får liksom ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre på julebordet..
Dette er første julebord med denne jobben, og de fleste som kommer har jeg faktisk aldri møtt før, bare pratet med på telefonen.
Ketolyse funker så bra for meg, at jeg egentlig ikke vil avbryte. Men det er jo veldig begrensa hva jeg da kan spise, og jeg vil jo virke ganske sær. (Kjedelig å bruke hele kvelden på å forklare hvorfor.)
Det vil jo også bli alkohol, men da kunne jeg jo valgt vodka og lettbrus.
Men mer en 15 karbo, det får jeg jo helt klart i meg.

Skal jeg bare skeie ut den dagen, og spise det jeg får servert?
Pleier man å gå fort ned etter en sånn utskeielse?

Har hørt man ofte blir litt dårlig når man får i seg endel karber. + at man tåler mindre alkohol.
Bør jeg da få i meg litt karber på fredag (julebord lørdag), så blir jeg evt. dårlig da istedet? Eller er ikke det noe poeng?

Takk for svar

Det er din kropp, så det er jo du som bestemmer over den og hva som skal spises ellers ikke.......det er ofte det er koldtbord på julebord, så da kan du jo bare plukke ut det du kan spise, men hvis du får servert ferdig rett så ville jeg ha spist det jeg kunne på den og latt potet osv ligge igjen...og hvis du får dessert så kan du jo bare si du er mett eller no..

men vil du spise så gjør du det...helt opp til deg......
Og når det gjelder alkohol så ville jeg holdt meg til vin (men jeg liker vin da) Bare husk å drikk masse vann ved siden av......
ellers så er jo sprit "bra" å drikke,men da blandet med lett brus....og det har de som regel (folk som har diabetes må jo ha det)..

Prøv å fokuser på alt du kan spise og ikke alt du ikke kan spise

Håper du finner ut av det, og lykke til

tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat