Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-04, 17:32   #28
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

[quote=Lise]MHM: Hvor har du kunnskapen om barn og karbohydrater fra? Kilder?
Også sier du at vi spiste slik i steinalderen... Der er jo han D`Adamo inne på blodtyper... Passer dette for alle blodtyper? *lurer* hvordan stiller du deg til det?

Lise: (Se også PM). Jeg har mange bøker om emnet: "Sugar busters for kids" av Sam S. Andrews m.fl. er et bra valg. Og at barna spiste slik i steinalderen er vel en selvfølge, for hvor skulle de få tak i pizzabitene, cornflakesen, baguettene, brusen, saften, godisen osv...... Bare erter deg!

Jeg har ikke så sansen for blodtypedietten. Tror ikke på teoriene. Og det er ikke bare fordi at jeg med blodtype A da skulle vært tilnærmet vegetarianer.... Kunne aldri klart meg uten kjøtt!

Men at alle mennesker ikke skal spise likt, det er jeg enig i. Men hva er det som skiller oss? I framtiden kommer det antakelig en blodprøve man kan ta, der man får sitt skreddersydde kosthold etter sin metabolske type e.l.
Enn så lenge får vi se på Steinalderen som "fasiten" - det er nå min mening.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat