[quote=Lise]MHM: Hvor har du kunnskapen om barn og karbohydrater fra? Kilder? Også sier du at vi spiste slik i steinalderen... Der er jo han D`Adamo inne på blodtyper... Passer dette for alle blodtyper? *lurer* hvordan stiller du deg til det? Lise: (Se også PM). Jeg har mange bøker om emnet: "Sugar busters for kids" av Sam S. Andrews m.fl. er et bra valg. Og at barna spiste slik i steinalderen er vel en selvfølge, for hvor skulle de få tak i pizzabitene, cornflakesen, baguettene, brusen, saften, godisen osv...... Bare erter deg! Jeg har ikke så sansen for blodtypedietten. Tror ikke på teoriene. Og det er ikke bare fordi at jeg med blodtype A da skulle vært tilnærmet vegetarianer.... Kunne aldri klart meg uten kjøtt! Men at alle mennesker ikke skal spise likt, det er jeg enig i. Men hva er det som skiller oss? I framtiden kommer det antakelig en blodprøve man kan ta, der man får sitt skreddersydde kosthold etter sin metabolske type e.l. Enn så lenge får vi se på Steinalderen som "fasiten" - det er nå min mening.