|
Sv: Spiser jeg for lite.. ?
Opprinnelig lagt inn av smookie, her.
oj, er overveldet over all respons.. håper jeg ikke virker kverulerende, jeg er nok desverre bare rådvill og nybegynner..
Neida, vi har alle vært nye engang. Det er derfor vi maser sånn om å "lese boka" ! Der er det masse nyttig info og ikke minst gode forklaringer på hvordan og hvorfor ting funker !
Sitat:
Listen var fin, den gav meg mange gode ideer.. iom at jeg har diabetes kan jeg da spise frukt etc som står beskrevet i listen.. ?
Og ja.. jeg skal lese masse om Lindberg og co, får kjøpe meg boken.. men nå skal jeg gå og ta meg en brødskive... eller forresten.. det blir kanskje et eple ?
Om du har diabetes type to bør du vel unngå mye frukt. Det øker blodsukkeret. I boka står det som Trolljenta sier, en GI tabell og den er spesielt viktig for deg med diabetes ! Hvis jeg var deg ville jeg ikke spist eple heller, - men kanskje en yoghurt ?
Sitat:
Om ikke dette er nok så skal jeg til den årlige fårikålmiddagen hos mine foreldre i dag.. kjenner til potetene, men hva med kål og kjøttet.. ?
Kos deg med kål og kjøtt du. Kan godt ta en potet å rense opp på tallerkenen med også !