Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-06, 12:12   #1
smookie
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Alder: 60
smookie er på en erverdig vei

Spiser jeg for lite.. ?

Trenger litt hjelp her... Ingen drastiske episoder, men føler at jeg ikke helt har kontroll på hva jeg gjør..
Er veldig usikker på hva jeg skal spise og hva jeg kan spise.. Jeg leste ett sted at jeg skal ha ca 2600 kcal pr døgn med den "lille" aktiviteten jeg bedriver... Jeg har prøvd å regne hva jeg får i meg av kcal pr døgn og jeg har kommet til ca 500 kcal på brødmat, dvs 2 skiver til frokost, 1 til lunsj, 1 til mellom lunsj og middag og en til kveld. Bruker stort sett kokt skinke uten smør, og Fedon brød. Det gir sånn ca 100 kcal pr brødskive. I tillegg så blir det en "vanlig" middag, dvs en medium porsjon.. f,eks grov pasta (350 kcal pr porsjon) samt pastasaus med kjøttdeig/karbonadedeig.. Ofte så blir det bare en salat med litt skinke, reker og f.eks kylling, så kanskje middagen blir på 400 kcal..
Totalt inntak pr døgn for meg er da ca 1000 kcal, samtidig som jeg mosjonerer i 40 minutter, noe som gir meg en forbrenning på ca 400 kcal.. (tok en test på iform.nu)
Og det er her jeg detter av.. stemmer dette.. at jeg kun "får" i meg netto 600 kcal pr døgn, mot en "anbefalt" dose på 2600 kcal.. ?
Jeg er stort sett "mett" hele døgnet, selvfølgelig skulle øynene mine ønsket seg en porsjon med middag til, men samvittigheten min sier nei..
Jeg har gått ned 9 kg på 3 uker, og skal veie meg nå til mandag igjen, og jeg er veldig redd for at jeg rett og slett spiser for lite og derfor ikke får den effekten jeg ønsker..
Jeg har ett blodsukkergjennomsnitt på ca 5.7 mmol og overstiger aldri mer enn 6.4, selv etter middag..
Er ganske rådvill akkurat nå.. er veldig komfortabel med matinntaket mitt som det er, men er altså redd at metoden blir for tøff for kroppen min..
Noen som har noen synspunkter.. ?

Jon..

smookie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat