Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-06, 13:51   #374
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Et tips når man skal får et 1: 0,5 forhold mellom protein og karbo i f.eks. en kakeoppskrift som ei sjokoladkake med nøtter som inneholder litt for mange karber sett i forhold til proteinenen... uten å bruke proteinpulver, så anbefaler jeg heller å bruke gelatinpulver som er 100 % rent protein fra eggehviter (såvidt jeg husker)... billigere... og helt uten smak...

Ellers så kan man øke på antallet eggehviter...og redusere antallet eggeplommer... og vips...så har du fått en annen sammensetning... og er det nøvendig... ja så kan man også gjøre det motsatte....

På ungdomsskolen er jeg ganske sikker på at vi lærte at gelatin kom fra havet, men på nettet har jeg lært at det er laget av restprodukter av dyr (hud, ben etc.) og at det er en av få matvarer som vil forårsake et tap av muskelmasse hvis man bare spiser det.

Kan lese om dette blant annet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Gelatin