Tråd: Bukplastikk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-06, 10:39   #14
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Stod vel ikke så mye på den siden, om hva kriteriene er?Eller så jeg bare feil...?Eller ikke godt nok..
vil uansett gå ned det jeg skal før jeg vurderer dette seriøst..

Noen sier "fettforkle" på 5 cm, andre sier 15. Man må ha fysiske plager med det før det. Det er forskjellige kriterier fra kommune til kommune. Det er derfor man må kontakte fastlege/sykehus for konsultasjon, siden man uansett må ha henvisning. De fleste krever også at man er så og si "ferdigslanket", og at man har en BMI på under 28

Sitat:

Videre bør du ikke være for overvektig før inngrepet, dels fordi faren for komplikasjoner da er større og dels fordi resultatet kanskje ikke blir så bra som du ønsker. Helst bør din BMI være under 28. Body Mass Index = (vekt i kg / (høyde x høyde). For eksempel dersom du veier 83 kg og er 172 cm høy blir din BMI 28 (83kg/(1,72mx1,72m)=28 kg/m2