Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-06, 21:17   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterol - bare å fortsette med fett og proteiner ser det ut til

Har opplevd det samme som deg Chamomilla ! Og for meg er det definitivt en livsstil

Legen min skryter fælt også ....
Jeg har familiær hyperkolesterolemi, dvs. høyt kolesterol (8,4). Det er genetisk og jeg har ikke har andre "risikofaktorer" - jeg røyker ikke, jeg trener jevnlig, har lavt blodtrykk. Har alltid hatt høyt HDL (det gode kolesterolet) veldig lave triglyserider og ellers perfekte blodprøver (har pga andre ting blitt testet 2 ganger pr år). Legen min mener derfor at det ikke er hensiktsmessig å medisinere (med de bivirkninger det har), siden alt annet er perfekt. Hun mener at testene mine er så fine bl.a på grunn av kostholdet. Hun mener også bestemt at fettholdig kosthold med riktig fett ikke har noe med kolesterolet å gjøre. Det er gammel utdatert kunnskap sier hun - og kan vise til bunkevis med forskningsrapporter som underbygger hennes påstand ! Kul lege ! Det er deilig å ha en lege som har satt seg inn i nyere forskning og ikke har bitt seg fast i gamle "regler" slik den forrige legen jeg hadde.