Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-06, 19:45   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Om sammensetningen av fett/karb i det enkelte måltid...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Har et lite spørsmål jeg grubler på. Mulig det er banalt, men spør nå likevel.

Hvis jeg tilstreber Lindbergsk kost, men har endel ketolyse/induksjons-favoritter, -kan jeg da "trygt" spise dette? Altså et enkelt måltid nå og da, som er fettrikt/karbfattig, selv om jeg til vanlig spiser a la Lindberg?
Vil fettinnlagringen påvirkes av karbene fra et måltid f.ex 4 timer før eller etter?

Ja, det kan du - siden Lindberg også akspeterer noe fettrikt (han han blitt litt rundere i kantene han også.) Anbfaler den nye boka "Fedons Metode".

Fettlagring påvirkes ikke nevneverdig så lenge du fremdles spiser lavkarbo på Lindberg nivå (dvs. under 160 karber pr dag). Men om du spiser høykarbo, dvs. sukker, hvete, pasta, poteter og andre stivelsesrike matvarer, DA er det en helt annen sak !