Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-06, 11:42   #1
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent
Talking

Kolesterol - bare å fortsette med fett og proteiner ser det ut til

Var hos bedriftslege i dag og fikk bl.a. tilbakemelding på blodprøve. Der var det høye verdier av det gode kolesterolet og lave verdier av det dårlige, for å si det på et språk jeg skjønner selv. Og det var langt over og under "faregrensene". Husker jo ikke verdiene lengre da og ba seff. ikke om utskrift.
Men jeg har søkt mot lavkarbokosthold i flere år og fra januar i år begynte jeg også å øke fett-inntaket betraktelig. Særlig meierismør . Spiser ofte og mye egg. Gjerne 3-4 om dagen +/-. I det hele tatt, alt vi ikke skulle gjøre før i tiden da jeg var hysterisk redd for fett og spiste "mager pasta med grønnsaker til middag" og hadde blodsukker som en jojo.
Det er såååå deilig å ha det svart på hvitt at et slikt kosthold ser ut til å være bra for helsa. Enda bedre enn jeg hadde forestilt meg.

Jeg sa jo til legen hvordan jeg spiste, men han bare kommenterte at det var kjent at karbohydrater gir overvekt. Fettet kommenterte han ikke. Jeg gadd ikke å diskutere det heller.