Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-06, 22:31   #12
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 56
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Urolige barn pga kasein, evt gluten?

Opprinnelig lagt inn av Mum 4 2, her.

Min eldstemann reagerer med hyperaktivitet på hvete og melk. Humøret stiger først, så veldig aktiv får så å dale til slutt. Går greit med spelt da, til tross for at det er gluten i det (samt i andre melsorter).

Les mer her : http://www.npif.no/

Vi har ikke testet med urinprøve i forhold til melk og gluten, men burde strengt tatt gjøre det.

Har lest mye om emnet, så det er bare å spørre.

Hei, Mum, og takk for svaret!
Jeg vil gjerne høre hva du gir ham å drikke/spise, -alternativer til melk/melkemat. Alt du har av gode tips!
Vegard likte havremelk med sjokosmak, men soyayogurten ville han ikke ha. Problemet er egentlig mest all mat som inneholder melk, som vafler, hvitsaus, pannekaker, og alt som blir tilsatt melkeproteiner. Og det er MYE!
Har laget vafler med soyamelk, og de ble så gode, at t.o.m kresne papsen likte dem!
Og er du 100% konsekvent, eller kan han "skeie ut" i f.eks selskaper/på besøk?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat