Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-06, 16:09   #15
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: proteiner når man er veggis...

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Er ikke meningen å være ekkel eller spydig, men jeg lurer på en ting... når en spiser fisk, egg og melkeprodukter, er man egentlig veggis da??? Hvor går egentlig den grensen sånn sett???

Har alltid lurt på det der, for jeg har i grunnen aldri skjønt hva som er drivkraften bak det å være vegetarianer, for kroppen vår er da vitterlig skapt for å spise et kosthold basert på hovedsakelig kjøtt, fett og litt karboydrater, det er bare å sammenligne oppbyggingen av våre fordøyelsessytemer og organer med hhv. rovdyr og dyr som lever på vegetabilsk føde...

.

Nei man er ikke det, men mange kaller seg det allikevel. Jeg var pecshe-vegetarianer (spiste kun fisk) i 6 år, frem til jeg ble gravid i 2003. Grunnen til at jeg ble veggis var pga. etikk. Jeg likte ikke, og liker fremdeles ikke, at dyr blir sett på som varer uten følelser, at vi mennesker har fjernet oss så mye fra naturen at vi ikke lenger har respekt for det vi spiser. Dyrene lider, de er bare "varer" og blir drept på samlebånd, mye kjøtt blir kastet osv. Jeg spiser IKKE kjøtt med god samvittighet!! Men jeg har innsett at jeg trenger det, for jeg la på meg 35 kg og ble syk i løpet av de seks årene. Nå spiser jeg altså kjøtt av ren egoisme, med en bismak i munnen.