Tråd: matlei
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-06, 15:14   #22
snupperella
Medlem

Medlem siden: Apr 2006
snupperella er på en erverdig vei

Sv: matlei

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Hei igjen Snupperella!
Alt som smaker søtt, selv det er sukkerfritt, bør du være veldig forsiktig med, og helst bare bruke en sjelden gang. Atkins sin pannnekake- , vaffel- og muffinsmix kjenner jeg ikke til, men det er uansett viktig å vite hvor mye KH det er i . Jeg synes det er like greit å lage dette selv, da har jeg kontrollen. Mye billigere blir det vel også! Skal jo ikke ha det hver dag heller da, synes jeg. De fleste KH skal komme fra grønnsaker.
Ja, det er klart du skal spise på julebordet, men der er det vel sikkert mye "lovlig" mat også!? Begrens bare mengden av alt det andre, hvis du "bare må ha det." Kos deg ialle fall! Det er blitt sagt at det er ikke mellom jul og nyttår en legger mest på seg, det er mellom nyttår og jul!
Tar du pause til over jul/eller i noen måneder, er det viktig å spise mindre fett, men spis frukt, litt grovt brød og mer grønnsaker. Det er jo ikke særlig moro å legge på seg igjen de kiloene en har slitt med å få av, bare for noen sekunds nytelse på tungen!
Lykke til, og fly videre!

Takk takk, er helt enig i alt du skriver egentlig. Skal ikke ha pause, bare den ene juleborddagen og julaften tenker jeg.